rower-zachod-sloncaRower stał się nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia. Nic dziwnego, gdyż jest to wspaniały sposób na spędzenie wolnego czasu. Jazda rowerem nie musi być tylko czystą rekreacją i może dawać wiele korzyści zdrowotnych. Rower to najlepsza forma spędzania wolnego czasu w sposób aktywny. Trzeba pamiętać o odpowiednim ubraniu i kasku rowerowym z daszkiem.

Kask rowerowy z daszkiem i do dzieła!

Jazda rowerem przyczynia się do poprawy wydolności naszego organizmu, czyli zdolności organizmu do przyswajania tlenu, która z wiekiem maleje i wraz z brakiem aktywności również. U osoby uprawiającej sport poprawia się objętość wyrzutowa serca oraz jego pojemność minutowa, co ma wpływ na profilaktykę chorób kładu krążenia (miażdżyca, zawały, udary). Trening mięśnia sercowego, które zmuszone jest do bardziej intensywnej pracy w czasie wysiłku wpływa na obniżenie wartości tętna spoczynkowego, a jest to bardzo pożądane zjawisko. Wszystkie te procesy wpływają na lepsze samopoczucie i kondycję osoby ćwiczącej. Czujemy się zdrowsi, młodsi i pełni energii. Oczywiście, zawsze musimy pamiętać, o tym, by chronić głowę, by upadek nie zakończył się poważnym urazem. Zawsze zakładajmy kask rowerowy z daszkiem. Kask powinien być dobrze dopasowany do naszej głowy, a wewnątrz powinny znajdować się gąbki, które można łatwo wyjąć i wyprać. Dobry kask rowerowy będzie wyposażony także we wkładki antybakteryjne, które uchronią przed brzydkim zapachem. Wybierzmy kask rowerowy z daszkiem z opcją regulacji, który jest bardzo przydatny, gdy świeci słońce.

Zobacz również  Nie pomagaj złodziejowi - jak wybrać odpowiednie zapięcie

Kask rowerowy z daszkiem na głowie, rower sprawny – zaczynamy trening

Wysiłek jaki wkładamy w pedałowanie przekłada się na wzrost wytrzymałości mięśni naszych nóg, które stają się mocne i silne, dzięki czemu codzienne wchodzenie po schodach przestaje być wyzwaniem. W wybranych przypadkach jazda na rowerze jest znakomitą formą treningu/rehabilitacji dla osób, które nie mogą stosować innej aktywności ruchowej. Oczywiście, nawet podczas rekreacyjnej jazdy trzeba pamiętać o kasku rowerowym z daszkiem. Dobrze chroniona głowa także odpocznie, gdyż jak każdy wysiłek fizyczny, jazda na rowerze polepsza nasz stan psychiczny, wywołując euforie i zadowolenie, co jest związane z reakcją hormonalną w postaci wydzielania się endorfin. Promienie słońca, wiatr we włosach i wolność, jaką można się cieszyć jadąc tam, gdzie nas oczy poniosą to gwarancja dobrego nastroju.

Jak uniknąć kontuzji? Co poza kaskiem rowerowym z daszkiem?

Nawet jeśli założymy kask rowerowy z daszkiem i unikniemy upadku, trening może być dla nas bolesny. Jeśli zapomnimy o rozgrzewce, mięśnie mogą boleć. Pamiętajmy, że trening zawsze zaczynamy rozgrzewką – wystarczy po prostu jechać powoli. Mięśnie muszą bowiem osiągnąć temperaturę pracy przed wysiłkiem fizycznym – rozgrzany mięsień jest mniej podatny na urazy. Rozgrzewka powinna zająć nam nie więcej niż 10 minut i powinna składać się z ćwiczeń dynamicznych.

Jazda na rowerze jest przyjemna i ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Pamiętajmy tylko o rozgrzewce i właściwym ubraniu. Załóżmy kask rowerowy z daszkiem, by ewentualny upadek nie skończył tragicznie.

Zobacz również  Nie pomagaj złodziejowi - jak wybrać odpowiednie zapięcie