Linki sponsorowane Google to boksy z reklamami tekstowymi, które pojawiają się w wyszukiwarce przy naturalnych wynikach wyszukiwania. Są ona najpopularniejszą formą reklamy. Są także bardzo skuteczne, gdyż szybko można trafić do dużej liczby klientów, co wynika z tego, że z wyszukiwarki korzysta bardzo dużo ludzi.

Linki sponsorowane Google – co to jest? Jakie przynoszą korzyści?

Linki Google Adwords można spotkać pod zwykłymi wynikami w wyszukiwarce Google, a wyświetlają się, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę jedno ze słów kluczowych, które wcześniej zostało przez nas wybrane i zastosowane w kampanii. Główną ich zaletą jest prawie natychmiastowy efekt – poprawnie przygotowana reklama wyświetla się w wyszukiwarce w niedługim czasie po uruchomieniu kampanii. Płacimy jednak za nią tylko wtedy, gdy użytkownik w nią kliknie. Mamy także pełną kontrolę nad czasem trwania kampanii, harmonogramem wyświetlania oraz opcjami kierowania reklam (dowiedz się więcej: https://digitalhill.pl/uslugi/kampanie-google-ads-adwords/linki-sponsorowane-google-adwords/). Dzięki takiej polityce linków sponsorowanych Google można na bieżąco czuwać nad tym, co dzieje się z kampanią oraz modyfikować ustawienia i teksty reklam. Reklamy można kierować w różny sposób, np. umieszczać na konkretnych witrynach internetowych, kierować do różnych grup zainteresowań, określonych przedziałów wiekowych, pod kątem płci lub list remarketingowych. Poszczególne typy kierowania łatwo jest dostosować do potrzeb konkretnego biznesu. Kampanie Adwords często są wykorzystywane jako źródło informacji na temat skuteczności słów kluczowych, które później są wybierane do pozycjonowania (SEO).

Zobacz również  Płaca minimalna w 2020 roku a koszty przedsiębiorcy

Co zrobić, by linki sponsorowane Google były skuteczne?

Stosowanie tej formy reklamy może być drogie i mało skuteczne, gdy kampania jest źle ustawiona i nikt nie czuwa nad jej optymalizacją. Jeżeli koszty pozyskania klienta za pomocą kampanii linków sponsorowanych są bardzo wysokie, reklamowanie w systemie Adwords przestaje być opłacalne. Trzeba więc zwrócić uwagę, by nasza reklama wyświetlała się tylko osobom, które mogą być zainteresowane naszą ofertę. By tak się stało, najlepiej skorzystać z usług agencji marketingowej, która zadba o optymalizację treści i będzie szybko reagować, gdy działania reklamowe nie przyniosą oczekiwanych efektów.

Czy naprawdę warto korzystać z linków sponsorowanych Google?

W dobie powszechnego dostępu do informacji wyszukiwarka Google jest jednym ze skuteczniejszych kanałów komunikacji z klientem. Warto skorzystać z tej formy reklamy, gdy korzysta z niej nasza konkurencja, by w ogóle zaistnieć w świadomości osób, które mogą skorzystać z naszych usług. Wykorzystywanie linków sponsorowanych Google jest bardzo proste, a trzeba zacząć od założenia konta Google Adwords, co jest bardzo proste.

Korzyści związane z linkami sponsorowanymi Google trudno przecenić, gdyż są naprawdę skuteczne. Trzeba z nich tylko umiejętnie korzystać.